Ieri nu a fost azi, inca! – Batranul Umbra

(…) hei! heeeiiiii! tinere zburator, trezeste-te …; nu-i vreme de dormit …; cu greu am auzit chemarea caci haladuiam adanc in amintirea unui vis, in mareata vale argintata, ce nu mai este, tinut al unui neam de lupi uriasi cu blana albastru-nchis, ce stiu a cuvanta priceput si intelept, prieteni dragi ce m-au primit si ocrotit in vreme de restriste …; deschis-am ochii incet, l-am privit si am gandit – Batranul Umbra! – da, eu sunt, raspunse el; iar eu desi nu am vazut imi place sa cred ca a zambit; ce-ti veni sa vii in anotimpul iernii noastre! nu-ti este vremea ca sa mori acum …; hmmm, doar daca  …, mda, tu cauti sa treci dincolo …; sti bine ca e nebunie …; tinutul surorilor intunecate si a celor ce slujesc lor e mai putred si mai schimbator decat cand ai fost ultima data …; de nu ridicam zidul ce l-ai intalnit iarna ar fi durat o vesnicie …; ai facut un lucru minunat cu harul ce-l ai, batrane intelept! hmm, nu singur, impreuna cu micutii acestia ce asteapta nerabdator sa iasa dar si cu altii ce sunt sau nu mai sunt si deveni duios si bland in a sa rostire, privind spre capsulele ce stateau sa se desfaca …; sti, a fost mare razboi si cei mai multi ramas-au fara nimic si de nici unele n-aveau, iar eu cu putinta ce-am avut legat-am alianta noua intre cei ramasi si desi iernile ne vamuiesc mai mult acum, aici, in adanc, adasta un nou inceput, o primavara a innoirii frumosului ce l-am iubit si l-am dorit …; sa vii de poti in vremea innoirii noastre si te-om primi cum se cuvine dragul meu si vom sta sa povestim si vei uita o vreme glasuirea trista a zburatorului din tine …; auzit-am cu parere de rau ca din ast ciclu cosmic ai putea fi ultimul din neamul tau …; tacerea gandurilor noastre se umplu de sunetele capsulelor vegetale ce se desfaceau, revarsand mii si mii de fapturi marunte de forme diferite, elipsoidale, sfere si stelute, cu trupul acoperit de cili si luminand ca niste licurici, unii in verde altii in portocaliu …; Batranul Umbra rase-n felul lui auzind glasurile lor graind precum zumzaitul de albine …; trebuie sa plecam, sa te scot de aici …; imbraca hainele ce ti-am adus ca-s mai potrivite si bea licoarea asta ca desi nu sti esti vatamat pe dinauntru …; hai iute dupa mine sa-ti arat pe unde poti sa iesi ca de nu treci acu degeaba ai venit …; uite, de aici fa precum ti-am spus! de-ntors nu te vei putea intoarce pe aceasi cale; drum bun zburatorule! izbanda sa fie cu tine …; fereste-te de poti de fratii corbi …; atat am mai putut aude si un vartej m-a luat si aruncat departe intr-un defileu adanc …

Publicat de

Cristian

- sunt şi nu sunt: un om, o stea, un zburător, o cale …

4 gânduri despre „Ieri nu a fost azi, inca! – Batranul Umbra”

Lasă un răspuns

